Afføring og modermælkserstatning - 2.5 uge dreng

27. november 2016

Alder:
0 mdr.

Afføring og modermælkserstatning - 2.5 uge dreng

Hej Helen.

Min mand og jeg opholder os i udlandet hvor vi for 2,5 uge siden fik en dejlig søn.
Han har siden fødslen fået MME - Nan 1, den alm. blå.

Har læst at babyer på mme skal have afføring hver dag men han har omkring hver anden dag nogle gange går der 2,5 dag- er i tvivl om om det er ok?

Når der kommer noget ud er det ikke fast eller knoldet, nærmere tyndt...
Han ligger sommetider og presser en del om natten uden at der kommer noget ud.
Han er ikke ked af det / virker ikke til at det gør ondt.

Vi trykker ham under fødderne, masser maven i cirkler omkring navlen og cykler med hans ben.

Lægen vi er tilknyttet har anbefalt at give ham vand at drikke mellem måltiderne men der sover han jo? Vi er desuden blevet rådet til at give ham en glycerine
candle (stikpille) hvilket vi synes lyder drastisk og derfor ikke har gjort.

En bekendt i Danmark har anbefalet at give ...

Annonce

... laktulose dråber i sutteflasken også som forebyggende- kan du anbefale det ?

Er i tvivl om om han overhovedet har et problem med at komme af med afføring , kan et spædbarn have forstoppelse og samtidig have tynd/ blød afføring ?

Hvor meget må han ligge og presse og bør der ikke komme noget ud umiddelbar efter?

Kærlig hilsen
en nybagt mor

PS Min søn netop haft afføring som har ændret sig markant i konsistens (mere fast og kommer ud i klumper nu)
Han presser meget og længe men bliver stadig ikke ked af det.
Vil gå på apoteket og håber de kender laktulose.
Kender du doseringen ?

Noget helt andet er at jeg har hørt at nogle børn får hård mave af ddråber. Han får dem med kokosolie.
Kan det betyde noget? Altså konsistensen på afføringen har jo ændret sig efter vi er begyndt med ddråber... men han pressede også før og der gik dage i mellem allerede da han var en uge gammel ca.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder