Brev:
Afføring og modermælkserstatning - 2.5 uge dreng
27. november 2016
Alder:
0 mdr.
Afføring og modermælkserstatning - 2.5 uge dreng
Hej Helen.
Min mand og jeg opholder os i udlandet hvor vi for 2,5 uge siden fik en dejlig søn.
Han har siden fødslen fået MME - Nan 1, den alm. blå.
Har læst at babyer på mme skal have afføring hver dag men han har omkring hver anden dag nogle gange går der 2,5 dag- er i tvivl om om det er ok?
Når der kommer noget ud er det ikke fast eller knoldet, nærmere tyndt...
Han ligger sommetider og presser en del om natten uden at der kommer noget ud.
Han er ikke ked af det / virker ikke til at det gør ondt.
Vi trykker ham under fødderne, masser maven i cirkler omkring navlen og cykler med hans ben.
Lægen vi er tilknyttet har anbefalt at give ham vand at drikke mellem måltiderne men der sover han jo? Vi er desuden blevet rådet til at give ham en glycerine
candle (stikpille) hvilket vi synes lyder drastisk og derfor ikke har gjort.
En bekendt i Danmark har anbefalet at give laktulose dråber i sutteflasken også som forebyggende- kan du anbefale det ?
Er i tvivl om om han overhovedet har et problem med at komme af med afføring , kan et spædbarn have forstoppelse og samtidig have tynd/ blød afføring ?
Hvor meget må han ligge og presse og bør der ikke komme noget ud umiddelbar efter?
Kærlig hilsen
en nybagt mor
PS Min søn netop haft afføring som har ændret sig markant i konsistens (mere fast og kommer ud i klumper nu)
Han presser meget og længe men bliver stadig ikke ked af det.
Vil gå på apoteket og håber de kender laktulose.
Kender du doseringen ?
Noget helt andet er at jeg har hørt at nogle børn får hård mave af ddråber. Han får dem med kokosolie.
Kan det betyde noget? Altså konsistensen på afføringen har jo ændret sig efter vi er begyndt med ddråber... men han pressede også før og der gik dage i mellem allerede da han var en uge gammel ca.